Yeah!
Corat,
coret, corot, cerut aku..
coret, corot, cerut aku..
Di mana aku
boleh ‘kondem’ orang
sekeliling aku!
boleh ‘kondem’ orang
sekeliling aku!
Opss!
‘Kondem’?
Yeah!
Eh! Salah tu!
Bukan ‘kondem’,
tapi mengutuk!
tapi mengutuk!
Haha!
Ok.. Ok..
(We’ll take this matter seriously!)
Yeah!
Kembali ke sekolah
yang penuh dengan ‘Drama’..
yang penuh dengan ‘Drama’..
Semuanya
macam teater!
macam teater!
Yes!
TEATER SAMPAH!!
Setiap kelas
pasti ada Drama Queen yang conquer..
pasti ada Drama Queen yang conquer..
Bosan?
Yeah!
Aku memangYeah!
bosan!
Tapi
terpaksa aku jadi penonton yang ‘setia’..
Menonton
semua drama teater yang memang tidak berfaedah!
Penuh dengan
prejudis kekejaman dan kemaksiatan!
Huh!
Setia sangat
ker?
Yeap!
Setia..
Iyalah..
setiap permulaan pasti ada pengakhirannya
Begitu lah
juga dengan Teater Sampah ini..
Ya!
Sekiranya
ingin tahu rantaian jalan ceritanya,
Pasti kita
perlu mengikuti setiap episod serta ‘season’nya..
Arghh!
‘Season’?
Persetankan ia!
Yeap!
Untuk tiga
tahun berturut-turut..bangku ini tidak pernah kosong..
dan sekali
lagi untuk kali terakhir..
mungkin..
akan penuh
bangku-bangku di Sekolah Teater Sampah ini..
Hahaha!
Tapi semua
itu akan berakhir dua tahun lagi!
Yess!
Tak sabarnya
aku!!
Semua kerusi
akan ku hancurkan ketika itu!
Semua pembikin dan pemain sinetron akan aku singkirkan
dari sangkar
keegoan Teater Sampah!!
Ye!
Mungkin
sekarang aku terpalit sekali dalam kancah drama Teater Sampah ini!Tapi..
segalanya akan musnah dari penglihatan si buta!
Ye!
Si Buta
hati!
Yess!
Hilanglah
segala-galanya..
Dalam
sekelip mata..
Seperti
hilangnya Mahligai Istana Balqis
Dari
penglihatan Ratu Balqis..
Yeah!Pemain
sinetron nya,
Pembikin
Teater Sampah,
Bangku
penonton..
Semuanya
akan aku singkirkan!
akan aku singkirkan!
Kita
nantikan saatnya!
nantikan saatnya!
Saat
penghapusan PREJUDIS ‘TEATER SAMPAH’!
penghapusan PREJUDIS ‘TEATER SAMPAH’!
No comments:
Post a Comment